"Onni"

keskiviikko 19. elokuuta 2015

Loma, loma, loma...

Varoitus!!! Kuvasadetta tulossa...

Hyvissä ajoin oli jo tiedossa että meillä oli häät Jyväskylässä. Aikamoisen pohdinnan jälkeen päätimme että jätämme tytyn mummon hoiviin ja käymme häissä ns. päiväseltään. Ei olla oltu aiemmin niin kauaa erossa joten mentiin muutamaa päivää aiemmin niin AA ja mummo tutustella enemmän toisiinsa. Ja hyvinhän se sitten menikin. Siitä lisää vähän tuonnempana...

Oon aivan ihastunu Tampereeseen. Nyt kun appivanhemmat on sinne muuttanu ni siellä saakin sitten vierailla usein. Ja melkeen aina on jotain uutta missä ei olla vielä käyty. Tällaset pidemmät reissut on mukavia mutta Ainon tolskatessa kanssa tuntuu että aika kiitää niin nopeesti. Ei hirveenä kyllä "luppoaikaa" ollu. Sen verran että kerkes Suurimman pudottajan kattoo nauhalta :D

Tässä kuvia ja vähän selitystä että mitä matkalla hommailtiin...

Keskiviikon junamatka jännitti kovasti mutta sehän meni mallikkaasti... Melkeen heti ku juna lähti liikkeelle päästiin vaipan vaihto hommiin... Haistokohan konnari että mistä tuulee? Sitte nukuttiinki varmaan puolet matkasta. Ihmeen nopeesti meni aika vaikka Pundolino InterCity pysähtyy myös pienemmillä asemilla. Turvakaukalossa tuntuu olevan mukavampi oleskella kun sitterissä.

Vauvoja siellä ja vauvoja täällä,
siellä vauva, täällä vauva
joka puolella vauvoja, hiiala hiiala hei!

Torstaina toukokuisten vauvamiitti Pirkkalassa. Sattu sopimaan just meidän reissuajankohtaan. Ihania palleroita talo täynnä. Ja huippuja tyyppejä äidit.

Perjantaina pikareissu Mökille... Lähtö vähän venähti ja takas piti kiirehtiä vastaanottamaan uutta pyykkikonetta. Ei keretty ku grillata mutta hyvät pihvit oli :D Myös kummi M tuli viikolopuksi tapaamaan meitä sekä hieman eräjormailemaan. Illalla sauna joka jäi mökillä välistä. Ei oo tullu kovin montaa kertaa kesällä saunottua. Ehkä jos osais ajottaa sen päikkärien aikaan ja laittaa itkuhälyttimen viereen... Tai sitte just ku me ollaan tehty eli ku ollaan oltu vieraissa tai meillä vieraita...

Lauantai meniki sitte häissä. Lähettiin 11 maissa ajeleen kohti Jyväskylää. Hyvissä ajoin että keretään haukata vähän välipalaa. Itse olin myös jättänyt meikkaamisen matkalle ettei naama heti mene suttuiseksi jos hikoilen autossa.

Ilma oli todella suotuisa ja häät ihanat. Oman tytön kaipuuta hieman lievitti 9kk Mette joka istui samassa pöydässä meidän kanssa.

Aika karsee kuva mutta ei nyt parempiakaan ollu.

Noin klo 23 starttasi Toyota taas ja palattiin samaisen huoltoaseman kautta takaisin Tampereelle. Talon väki oli nukkumassa ja kaikki menny tosi kivasti. Pitihän sitä muutamia viestejä lähetellä illan aikana mutta suurimmalta osin pysyin aika rauhallisena. Ihmeen paljon tuntui olevan yölläkin porukkaa liikenteessä ja pitikin hyvin kuskin (eli itseni) valppaana. Vähän kyllä hirvet pelotti mutta ei ni vissiin ihan yöllä niin liiku.

Sunnuntaina oli rento päivä. Oltiin myös tänä vuonna paikalla kun Hämeenpuistossa oli PuistoFiesta. Satuttiin paikalle kun Viihdekuoro Cantarelli veti niiden settiä. Oli pakko jäädä kuuntelemaan viimiset biisit. Tosi hyvä meininki. Ouhoi tapahtuma jossa käytiin pari kuukautta aiemmin oli kyllä aika kämänen tähän verrattuna. Vois OULU ottaa vähän mallia...
Puiston toisessa päässä oli sitte Nuuskamuikkunen soittamassa ja laulamassa sekä Muumipeikko tanssittamassa lapsia.

Maanantai shoppailupäivä. Sain vihdoin ja viimein ostettu uudet lenkkarit. Mulla on jalka paisunu niin ettei kohta varmaan naisten puolelta löydy mitään. Käytiin myös lounaalla Hullussa Porossa. Sitä voin kyllä lämpimästi suositella kaikille. Vaikka pääruoat ei niin paljoa innostaisi niin alkuruoasta voi saada jo mahan täyteen. Ekalla kerralla me tehtiinkin se virhe että tuli alkuruokia syötyä niin paljon ettei pääruoalle jäänyt paljoa tilaa...

Illalla kävelyllä. Kerranki sellanen ilma että pysty pitää vaunuverhoa (niin ihana kun se onki) ylhäällä. Ei tuullu ja oli lämmintä mutta aurinko ei paistanu. Ihana Tampere!

Tiistaina kokkailtiin ja illalla tavattiin kaveripariskuntaa. Aika hyvää kanakeittoa vaikka ite sanonki :D

Osa tiistaipäivästä meni myös siihen että saatiin mallattua kaikki kamat autoon. Mahtiratsumme kolmiovinen Toyota Corolla vm.99. Pelkääjän penkin eteen vielä laitettiin meidän matkalaukku ja takapenkille jalkoihin muutama nyssykkä.

Keskiviikkona alkoi matka kohti KOTIA <3 <3 <3

Jostain syystä oli Mänttään saatu Yours Clothingin liike. Siellä oli pakko pysähtyä. En ollu siellä koskaan aiemmin käyny ja aikaahan vierähti lähes tunnin verran. Ajankohta ei ollu paras mahdollinen kun ei enää ollu aleja mutta matkaan lähti silti kahdet housut sekä rintsikat. Ja kaikki tarpeeseen. Samassa rakennuksessa on myös muita liikkeitä. En viitsinyt edes mennä muihin kerroksiin ettei mene enempää aikaa mutta samassa kerroksessa myytiin myös lastenvaatteita ja tytylle ostin myös jotain pientä. :D

Jälleen yksi ABC testattu.

Välillä käytiin sukuloimassa Alajärvellä.

Majapaikaksi pienen googlailun jälkeen valikoitui Vetelissä, Räyrinkijärven rannalla sijaitseva Vanha Meijeri. Huone oli tosi kiva, maisemat aivan ihanat. Pitää kyllä käydä uudelleen. Kaiken kruunasi vielä aamupalan vohvelit. 5 tähteä :D

Auringonlasku. Kuvaajana Mikko

Torstai eli meidän toinen matkapäivä ei menny niinku Strömsössä. Eka pysähyttiin Kalajoen vanhassa kaupngissa. Tarkoitus oli vierailla Havulan kartanossa mutta kesän päättäjäiset oli vietetty edellisenä tiistaina eli KAKS päivä aiemmin. Että jee. Sitte vissiin toiselle kuskille (ei mulle) tuli kiukkupussi ja ei kiinnostanu enää paljon pysähellä. Sieltä posoteltiinki sitte kotiin asti syöden edellispäivänä Lildlin paistopisteeltä ostettuja eväitä.

Hehee. Sitte ku päästiin kotiin ni kävin vielä kaupassa ja hakemassa meille pizzat. Tietenki taas häröilin siellä kaupassa niin kauan että pizzat oli ehtiny jo jähtyä... Mutta mikä tärkeintä, me oltiin KOTONA.

Ihana reissu. Vauva nukku hyvin. =)

Ps. Olis mulla silmää mutta en saa tästä silleen järkevän näköstä. Miks tää on niin pöljä?